opony letnie - co myślicie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Gość
    Guest replied
    Zamieszczone przez MixerGDA Zobacz wpis
    Z drugiej strony jak on przechodzi przegląd na takich oponach
    Myślę, że nawet nie pokazuje tam auta.

    Ale fakt, że znacznie lepsze dałem koledze za darmo (jedenastoletnie).

    Zostaw komentarz:


  • kabi_007
    odpowiedział(a)
    No to już hardkor totalny, aż dziw bierze, że jeszcze się nie rozleciała. Swoją drogą w rolniczych przyczepach można znaleźć pełnoletnie opony bez problemu. Tam ciężar o wiele większy, jedynie co to inne prędkości. Co by nie było jedno i drugie to proszenie się o wypadek.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Opona 21 lat? Toc to strach w oczach że są sparciale ze szok. Z drugiej strony jak on przechodzi przegląd na takich oponach, w Felci ojcu nie puscili na przegladzie bo mial 6 letnie opony co juz parcialy...

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Zamieszczone przez Alonzo_ Zobacz wpis
    Ludzie po 8-10 lat jeżdzą albo i dłużej na kompletach.
    Poprawcie mnie jesli się mylę w poglądzie.
    Poprawiam. Wiadomo, ze ludzie lubią parkować w tym samym miejscu. Tak więc w tym samym miejscu, podczas spaceru z psem, widzę ten sam samochód rodzinny (voyager), którego prawa tylna opona zacznie w styczniu roku 21. rok życia. :-)

    Zostaw komentarz:


  • oolsztyniak
    odpowiedział(a)
    michelin w magazynie opony trzyma na specjalnych stojakach

    Zostaw komentarz:


  • Nikus
    odpowiedział(a)
    Miałem conti premiumcontact 5, rewelacja nawet jako sliki dobrze trzymały ale schodzily już od samego patrzenia na nie. Przód wytrzymal 20tysi. Teraz w kurze michelin pilot sport4, też niezle ale czy lepiej trzymają, hmmm. Na pewno mniej się ścierają. W niższych temp nie zauważyłem jakiegoś dramatu. Może dociągną 30 na przodzie
    Ostatnio edytowany przez Nikus; 45047.

    Zostaw komentarz:


  • kabi_007
    odpowiedział(a)
    Od leżakowania nic im się nie stanie pod warunkiem, że nie są narzucone byle jak a stosy są przekładane co jakiś czas, w co wątpię.
    Ja tam zawsze szukam opon z bieżącym rocznikiem na DOT, ewentualnie poprzedni rok. Z tym że u mnie komplet tłukę 6-7 lat z uwagi na małe przebiegi roczne.
    Kolega wulkanizator raz mi opowiadał, że mieli felerną partię Uniroyali letnich i było dużo problemów z ich wyważeniem, nawet jak się udało to klienci reklamowali. Po jakimś czasie wyszło, że były źle składowane w magazynie, tak im kierownik serwisu przekazał, ale ile w tym prawdy nikt nie wie.

    Zostaw komentarz:


  • Alonzo_
    odpowiedział(a)
    Co ma się im stać od leżakowania 2 czy 3 lata?
    Chyba że sa źle składowane i np przygniecione stosem od góry = odkszałca się na tyle że nie ułoża się prawidłowo na feldze.
    Oponę głównie niszczy słońce i chemia wg mnie. Opona markowa 2 czy 3 letnia jak po założeniu da sie wywazyc jest OK.
    Ludzie po 8-10 lat jeżdzą albo i dłużej na kompletach.
    Poprawcie mnie jesli się mylę w poglądzie.

    Zostaw komentarz:


  • igror
    odpowiedział(a)
    Wymieniłem w sobotę. Ale na letnich miałem jazdę jeździć podczas przymrozków i musze powiedzieć, że masakra.

    Zostaw komentarz:


  • oolsztyniak
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez MixerGDA Zobacz wpis
    Wszyscy twierdzą że jeżeli jest prawidłowo przechowywana itd. To przez okres 3 lat od produkcji jej wlasciwosci są niezmienne
    Też o tym słyszałem, mam filmik jak u nas na Michelin w magazynie gościu jedzie z wyrzynarką i przecina opony które mają dot powyżej trzech lat.
    Tylko pytanie co to jest właściwe przechowywanie?
    Co z autami, które koła zapasowe mają pod podwoziem niczym nieosłonięte?
    Przecież tam dzieje się wszystko, woda, błoto, sól, różnice temperatur.

    Zostaw komentarz:


  • ruwado
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
    A właściwie w żadnej hurtowni prawidłowo przechowywana nie jest, tylko tak:
    kiedyś widziałem chyba w necie zdjęcia z Oponeo - masakra. Stosy rzucone jak popadnie.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    A właściwie w żadnej hurtowni prawidłowo przechowywana nie jest, tylko tak:


    (Boma Katowice)

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Wszyscy twierdzą że jeżeli jest prawidłowo przechowywana itd. To przez okres 3 lat od produkcji jej wlasciwosci są niezmienne

    Zostaw komentarz:


  • Danielosa
    odpowiedział(a)
    Hej,
    pytanie do bardziej doświadczonych- mam okazję zakupić opony Pirelli P7 Centurino
    225/45/17 Klasa 2018 2016
    1 Pirelli P7 CB 298 250
    I teraz tak - jak różnica między oponami z 2018, a 2016? Po przeleżeniu 2 lat jest się czym przejmować ?
    Skłaniam się szczerze do zaoszczędzenia 50pln na oponie i zakupie tych Pirelek z 2016, jeżeli to bez różnicy

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Chyba już się tego nie dowiem. Buczały przez dwa zimne sezony. Nic nie zmalało w drugim. Teraz jest ich trzeci.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Moze efekt zlej geometri co powodowalo ze scianki inaczej sie kladly a moze roznica cisnien a moze jak byly za "nowe" buczaly

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    No i ta sama opona na innym aucie zachowa się inaczej. Moje całoroczne quatrac 5 na fokusie mk2 fl buczały przy ~100 km/h, a na o2 nie ma tego efektu. Nie wiem gdzie i dlaczego się podział...

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Prawda jest taka że co opona to inna opinia.
    jedni jeżdżą na chińczykach i narzekają inni nie. Wszystko zależy od tego czego oczekuje się od opony bo każda kiedyś puści na zakręcie jak się przegnie

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Parametry z etykiet, zwłaszcza dotyczące hałasu, są z odwłoku brane. Ni czorta nie warto się tym kierować. Też się o tym na swoich oponach przekonałem.

    Zostaw komentarz:


  • oolsztyniak
    odpowiedział(a)
    A ja polecam Toyo Proxes Sport w rozmiarze 225/40/18"
    Przejeździłem cały sezon bez najmniejszych problemów.
    Nie pęka bieżnik, dobrze zachowuje się na mokrym, jeszcze lepiej na suchym.

    Polecano mi również Hankook bo podobno dobra opona ale głupio się nazywa i zrezygnowałem

    Po przesiadce na zimowego Nokiana WR D4 słychać zdecydowaną różnicę w hałasie pomimo iż Nokian na etykiecie miał lepsze parametry.

    Zostaw komentarz:


  • Danielosa
    odpowiedział(a)
    Hej,
    wtrącę się w dyskusje dt. opon, bo również jestem na kupnie. Sezon kończyłem na 205/55/17, teraz zastanawiam się nad 225/45/17.
    Nie jeździłem wcześniej na tak szerokich oponach - uciągne je w ogóle ? Co myślicie ? Pchać się w szersze ? Macie jakieś doświadczenia Panowie ?

    Zostaw komentarz:


  • upel
    odpowiedział(a)
    A z Bridgestone Turanzą T005, nie miał nikt naprawdę do czynienia u siebie lub kogoś na aucie? Z etykiety wydaje się, że dość jest klejąca i nie ma dużych oporów toczenia, ale ciekawi mnie takie realne odczucie z jazdą na niej.

    Zostaw komentarz:


  • shok
    odpowiedział(a)
    A ja kupiłem opony BARUM BRAVURIS 3 HM

    205 / 50 R 17 93 V XL z rantem . Na deszczu opona hamuje super. Po 3 latach na nowych Kormoranach Gamma ( takie opony założył poprzedni wlasiciel ) przejście na Barumy to był dobry wybór. Jak na mój spokojny charakter jazdy sprawują się dobrze

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Nexeny jeżeli dobrze kojarzę są na pierwszy montaż w VW. Nexeny sa to naprawdopodobniej klasa ekonomiczna a uniroyal średnia. Ja będę szukał w klasie ekonomicznej opony jednak 205/40/18 i pakowal na 8 cali

    Zostaw komentarz:


  • kabi_007
    odpowiedział(a)
    A ja chyba kupię letnie teraz z uwagi na to, że mam 2 dość dobre oferty na kapcie 205/55/R16:
    1/ Uniroyal RainSport3 - 4 szt. za 770 z montażem (oczywiście to na wiosnę)
    2/ Nexen N Blue HD Plus to samo za stówkę mniej czyli 670 zł.
    Opony mają DOTY z 2018 roku, nie są to jakieś zwroty czy wybrakowane. Po prostu znajomy wulkanizator chce je puścić, aby mieć miejsce na magazynie i obrócić kasę na inne.
    Uniroyale znam z użytkowania - modele z okolic 2009-2012 roku, na deszczu śmiało można dusić nawet w autach RWD, ale niestety szybko bieżnik się na nich kończy. Nexeny miałem w służbowym busie, zimówki i tylko 1 sezon na nich jeździłem, więc ciężko coś powiedzieć, ale wiem że miałem je rekomendowane jako dobre w niskiej cenie, pomimo że marki nie znam.
    W co warto uderzyć? Bo niby Uniroyale są oki, ale Nexeny jak czytam opinie to też niczego sobie.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...